0 زبان

کاربرد نصب دوربین مداربسته در طلافروشی ها

کاربرد نصب دوربین مداربسته در طلافروشی ها
کاربرد نصب دوربین مداربسته در طلافروشی ها

کاربرد نصب دوربین مداربسته در طلافروشی ها

طلا فروشی جز آن دسته از کسب و کار وسوسه انگیز برای سارقان است که همواره برای نفوذ به آن می‌اندیشند. سارقان طلافروشی چه به صورت جزئی و چه به صورت حربه ای ظریف و چه به صورت مسلحانه وآشکارا ضرر هنگفتی به مالکان وارد می‌آورند. مغازه جواهرات اجناس گران قیمت می فروشد. بنابراین نیاز به سطح بالایی از امنیت وجود دارد. اگر صاحب یک فروشگاه طلا و جواهر هستید، باید برنامه‌هایی را تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که یک سیستم دوربین مدار بسته قابل اعتماد دارید که می‌توانید با تجزیه و تحلیل آن از وضعیت امنیت مغازه خود مطلع شوید. اهمیت نصب دوربین مداربسته طلافروشی و همچنین دزدگیر در این صنف و باقی صنف های از این دست مثل عتیقه فروشی ها، فرش های دست بافت ابریشمی و… کلا کسب و کارهایی که با اموال با ارزشی سرو کار دارند غیر قابل اغماض است.

همان طور که می‌دانید این فلز زرد گران قیمت بیشتر به عنوان زیور آلات استفاده می گردد و از طرفی دیگر با تورمی که امروز وجود دارد، قیمت آنها روز به روز گران تر می شود و بسیاری از افراد برای بروز نگه داشتن سرمایه خود از طلا بعنوان حفظ ارزش سرمایه استفاده می کنند و برای همین مورد این فلز با ارزش بیشتر از قبل مورد توجه سارقن قرار می گیرد.


دغدغه فروشندگان طلا و جواهر برای افزایش امنیت محل  کار خود

برای حل این دغدغه فروشندگان طلا استفاده از دوربین های مداربسته با کیفیت به منظور بالا بردن میزان امنیت محیط کار طلافروشان راه حلی است که ما در فرکو ویژن به آنها پیشنهاد می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم بهترین خروجی از دوربین های مداربسته را به دست آوریم لازم است که چند نکته را رعایت کنیم که این نکات عبارتند از :


استفاده از دوربین های مداربسته با کیفیت تصویر بالا : برای اینکه بتوانیم نظارت مناسبی از چنین محیط حساسی داشته باشیم لازم است که تصاویر گرفته شده توسط دوربین های مداربسته دارای کیفیت بالایی باشند بدین صورت که تا در صورت رخداد اتفاق بتوان در آن هنگام از جزئیات آن حووادث بخوبی تصویر برداری کرد. برای همین توصیه می شود از دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا حداقل TVI برای اینم منظور استفاده شوند.

استفاده از برند معتبر : برای اینکه دوربین مداربسته تهیه شده دارای طول عمر مفید بالا و کیفیت تصویر خوبی به کاربر ارائه دهد لازم است که از برند معتبر استفاده تا بخاطر کیفیت و استانداردهای لازمی که دارد بتواند بخوبی نیاز کاربر را رفع کند.


برای این منظور توصیه می‌شود دوربین مداربسته طلافروشی از شرکتهایی تهیه نمایند تا درجه اول دارای مجوزرسمی از سوی اتحادیه صنف دوربین های مداربسته باشد و سپس دارای سابقه درخشان در این زمینه  باشد تا بتواند با تجربه ای که دارند بهترین سیستم متناسب با کاربر را به آن معرفی کنند.


کدام قسمت های طلا فروشی برای نصب دوربین های مداربسته مناسب است ؟

بیرون فروشگاه طلافروشی : بدین منظور که می توان از حال و هوای محیط بیرون طلا فروشی با خبر شد و در صورتیکه مورد مشکوکی مشاهده شد می توان با بستن بموقع مکان طلا فروشی می توان از ورود سارقین و خریدار نماها به درون فروشگاه جلوگیری کرد.

داخل مغازه روبروی درب ورودی : با نصب دوربین مداربسته با کیفیت در روبروی درب ورودی علاوه براینکه می توان تسلط خوبی بمنظور نظارت بر میزان ورود، خروج مشتریان بر فروشگاه طلافروشی ایجاد کرد، می توان می توان با ثبت بهتر چهره آنها با نصب دوربین مداربسته در این منطقه اقدام کرد. فقط برای این منظور توصیه می گردد که از دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص چهره استفاده شود تا در صورت وقوع جرم بتوان جزئیاتی که از صورت سارق گرفته می شود بتوان بخوبی به پیگیری آن فرد از سوی مرجع قضایی پرداخت.

استفاده از دوربین مداربسته در بالای قسمت پیشخوان : در این قسمت می توان با نصب دوربین مداربسته در صورتیکه هنگام معامله تخلفی صورت گرفته شود، می توان با گرفتن یک تصویر با کیفیت به بررسی آن پرداخته شود.

پوشش ترازو: برای پوشش دادن ترازو می توان از دوربین پین هول با رزولوشن بالا با قابلیت WDR استفاده کرد تا حتی اعداد روی آن و زون را مشخص کند. همچنین دستگاه پول شمار هم دیگر وسیله مهم طلافروشی هاست که نظارت بر نحوه عملکرد آن بسیار حائز اهمیت است.

درون ویترین : با توجه به اینکه زیور آلات طلا دارای ابعاد متعدد ریز و درشت می باشند با نصب دوربین مداربسته درون ویترین می توان به میزان دسترسی دقیق به آنها نظارت کامل را داشت. فقط برای اینکه این جواهرات زرد رنگ هستند و میزان نور دورن ویترین معمولاً زیاد می باشد برای اینکه رنگ تصاویر به زردی نزد توصیه می شود از دوربین مداربسته ای استفاده شود که قابلیت WDR را داشته باشد تا تصاویر گرفته شده دچار کاهش کیفیت نشوند.

امنیت گاو صندوق: بدون شک گاو صندوق محفظه ای است که اشیای با ارزش درون آنها نگهداری می شود . این مسئله در طلا فروشی ها نمود بیشتری دارد و می بایست دوربینی نصب شود که تمامی اعمالی را که روی گاو صندوق انجام می شود را نظارت کند.



آیا برای بیشتر کردن امنیت طلا فروشی به تجهیزات دیگری هم نیاز است ؟

در پاسخ می‌توان گفت برای حفظ امنیت فروشندگان در کنار نصب دوربین مداربسته طلافروشی می‌توان از دستگاه دزدگیر اماکن برای بالا بردن میزان امنیت مکان در کنار دوربین مداربسته استفاده کرد، فقط برای این منظور توصیه می شود که از یک پدال مخصوص برای اعلام هشدار استفاده شود تا در صورت مواجه با سارقین مسلح بتوان بموقع هشدار ان را فعال کرد. همچنین می توان با استفاده از دستگاه مه ساز در هنگامی که سارقین در حال تهدید هستند می توان آنها را سردرگم کرد.

در پایان باید گفت طلا فروشی با توجه به بالا بودن قیمت طلا به میزان بسیاری تحت خطر سارقین هستند، که باید برای کاهش و جلوگیری از خطرات احتمالی تجهیزات امنیتی و نظارتی لازم برای این منظور استفاده  کرد. بهترین و رایج ترین کار ممکن، استفاده از دوربین های مداربسته با کیفیت برای این مورد است.

امروزه دوربین های مداربسته با توجه به هیاهویی که در دنیای امروز دارند نقش مهمی در تأمین امنیت اماکن ایفا می‌کنند و با پیشرفت تکنولوژی این تجهیزات نظارتی دارای انواع متفاوتی از نظر ظاهری و کارایی هستند  که هر کدام به منظور کاربرد خاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت طراحان شبکه وینا  با داشتن  سابقه درخشان در تامین، طراحی و مشاوره ، فروش و نصب دوربین مداربسته و دیگر سیستم های نظارتی آماده است تا راهنمایی  و مشاوره لازم را در اختیار مشتریان قرار دهد، برای این کار کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر